torsdag 16 december 2010

Den sista uttagningsmatchen

Den sista uttagningsmatchen är nu historia för det svenska J-20 landslaget och nu väntar alla spänt på att Roger Rönnberg ska presentera sin trupp till J-VM i Buffalo. Jag har varit nere och sett alla tre matcher och har nämligen full koll på läget. Rönnberg kommer få det jobbigt att ta ut truppen. Alla spelare har nämligen spelat för sitt liv de senaste matcherna. Det är bara 3-4 stycken för tillfället som är självklara i truppen.

Matchen igår vann dem gula med 6-5 på förlängning. Precis som de tidigare två matcherna var det fullt med utvisningar åt båda hållen. Patrick Cehlin var för första gången med igår och gjorde en stabil insats, inte mer. 

Ja tänkte att jag skulle ta ut min J-20 trupp innan Rönnberg tar ut sin så att jag senare kan jämföra min med hans:

Målvakter:
Robin Lehner
Fredrik Pettersson-Wentzel
Johan Gustafsson

Backar:
Adam Larsson (A)
Jonas Brodin
Patrik Nemeth
Tim Erixon
Fredrik Styrman
Adam Almquist
Simon Bertilsson
John Klingberg

Forwards:
William Wallén
Max Friberg
Jesper Fasth
Calle Järnkrok
Mika Zibanejad
John Norman
Gabriel Landeskog (C)
Patrick Cehlin
Rickard Rakell
Carl Klingberg
Anton Lander (A)
Jesper Törnberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar